Kan jag stanna nu?

“Firar” mer eller mindre två månader i Oslo runt den här tiden. Det slår mig, att för var destination, går tiden allt snabbare. Är det så att jag vänjer mig vid platser på en kortare tid eller att jag inte lever mitt liv i en nedräkning av månader? Eller är det helt enkelt så dagarna är fulltecknade i min agenda från det att jag vaknar tills det att jag nästan stapplar upp för min trappa och bara lägger huvudet på kudden?

Hur det än ligger till med saken ovan, vilket jag naturligtvis vet själv, så är det nu jag trivs som allra bäst. Mycket att göra, dagliga utmaningar och insikten att jag inte ens tänker på att jag går till jobbet utan jag bara  älskar att gå dit. Alldeles för snabbt blir klockan eftermiddag, och det är mer på gott än på ont. Det är den känslan man ska ha på jobbet. Givetvis finns det upp och nedgångar men varför stannar du på din arbetsplats om din kropp starkt säger till dig när du vaknar att du VILL INTE gå dit? Det är bara du som tar ansvar för hur du mår och vilken harmoni du har i förhållande till vardagen. Inte din chef, dina kollegor eller din familj. Bara du. Skrämmande tanke, eller?

Leave a comment

Filed under Mars 2010

Leave a Reply

