A foxtrot above my head

Just nu känns det mesta… behagligt. Harmoniskt. Inspirerande. Men också en aning förvånande. Är det en självklarhet att känna sig balanserad eller är det något vi lär oss? När vi är balanserade, är det för att vi konstant kämpar för att hitta den känslan? Måste vi ha varit obalanserade för att kunna uppskatta det?

Jag är faktiskt förvånad över min plötsliga lycka och kommer inte riktigt i underfund med varför den här känslan är så ny för mig. Inte att vara lycklig men över att vara… jo, lycklig är det nog. Ni vet när man vaknar på morgonen och plötsligt kommer på varför man har den där härliga känslan i kroppen, så känner jag när jag vaknar. Att, JUST DET, jag mår ju bra!

Under mina år utanför tryggheten i Sverige har jag varit mycket ensam i perioder, på grund av nya platser, kulturer men också för att hämta kraft till morgondagen. Men också på grund av att jag utvecklat en enorm självständighet och ett behov av att vara ensam. På gott och ont. Först nu förstår jag att det är nu som den känslan verkligen rotar sig i min personlighet. Tidigare har den varit ett behov som pockat på uppmärksamhet, och hamnat i konflikt med andra behov, men nu börjar den hitta vägen i mig, fram till mina innersta värderingar och jag börjar förstå vad det innebär att faktiskt förändra sin personlighet. Eller kalla det att hitta tillbaka till sin personlighet.

A foxtrot above my head…Är i ett förälskelsestadie till min tillvaro och är smärtsamt medveten om att sådant aldrig håller i sig. Så jag njuter, det gör jag!

Leave a comment

Filed under Mars 2010

Leave a Reply

