Spåkulan säger…

…Spåkulan säger: Vill du bilda familj eller satsa på förhållande är det rätt tid nu.

Detta enligt facebooks spåkula. Och jag vet, är otroligt fånigt att hålla på med det där, men resultatet blev ju så komiskt att jag var tvungen att publicera det här. Kanske borde börja med att hitta mig en valentines date först innan jag tänker på familj.

Jag är en traditionell romantiker som älskar allt som kommer därtill. Överraskningar, blommor och gärna en lapp i fickan eller på kylskåpet när man kommer hem från jobbet. Det uppskattar jag mer än presenter. Tyvärr är det motsatta könet inte alltid lika bra på det. Men jag gillar också när man skämmer bort sin partner lite extra på alla hjärtans och visa att man kan vara fånigt romantiskt. Finns det t.ex. något bättre än blomsterbud? Så underbart bortkämd man känner sig. Och det är något jag varit berikad med i många förhållanden.

Min första stora bukett på 40 röda rosor kom när jag firade 3 månader och några dagar i 9:an, hur gullig är inte det? För 3 år sedan kom det ännu fler röda rosor till Phuket i Thailand 2 gånger om som levererades av en thailändska på moppe som inte kunde engelska och det var skickat från Europa. Men det finaste budet var i September för 1,5 år sedan och det var inte rosor, det var liljor. Massa liljor. Men ibland är inte de stora buketterna som kommer med bud de som betyder mest utan de som din partner har med sig hem efter jobbet en vardag, gärna fredagskvällarna, för det påminner mig om barndomen.

Jag får nästan be om ursäkt för det här otroligt corny blogginlägget. Var kom det ifrån egentligen? Blommor och alla hjärtans dag? Herregud. Men vad har ni för Valentinesplaner? Har ni köpt present? Har ni en date?

Leave a comment

Filed under Januari 2010

Leave a Reply

