Alla dessa frisörer

Är det bara jag som har tunga problem med att någonsin bli nöjd med mina frisörbesök? Är jag bara extremt kräsen eller är alla mer eller mindre mediokra? I vilket fall blir jag så trött på det. Kanske är det för att jag under en period hade orange och svart hår och jobbade tillsammans med en av världens bästa frisörer (är faktiskt 100% sanning…). Blev jag under den perioden så lej på vanliga och normala hårfärger och frisyrer?

I Dubai slutade jag mer eller mindre betala för mina frisörbesök eftersom jag alltid var missnöjd och i Thailand, ja, där vågade jag knappt gå till frissan med risk för att de skulle använda skandinaviska blekmedel i mitt nordiskt tunna hår. Nu gick jag i alla fall till en rekommenderad salong i Oslo och ja, nöjd är jag väl men föningen! Hade jag gjort bättre själv.

Så ja… jag får helt enkelt sluta gå till frisören och köpa en sån där trimmer och överleva på den och silverschampo tills jag är i Växjö nästa gång och kan hälsa på Caroline på Carpe diem!

Leave a comment

Filed under Februari 2010

Leave a Reply

