Och här var det kallt

Oslo bjöd på bitande kyla i morse när jag anlände till Gardemoen, -20 grader. Inte riktigt vad jag var sugen på efter underbara 27 i Dubai. Kändes skönt att komma hem, låsa upp dörren och känna att det här är min plats och ingen annans.

Hann inte med något bloggande under sista dagarna i Dubai och lika dåligt är det med foton. Hade inget behov av att fota alla miljöer jag redan är van vid men borde kanske gjort det nu när jag tänker efter… Tycker det är otroligt tråkigt att blogga om flera dagar i ett och samma inlägg men nu följer just ett sånt tråkigt nedan!

Hotellvistelsen i Abu Dhabi var i vilket fall över all förväntan. Kvällen spenderades i hotellets Club Lounge där jag fick mig en intressant diskussion med managern på plats. Mycket intressant att höra hur en filippinare lärt och svärt över managers från olika delar av världen. Fick möjlighet att dela med mig av mina erfarenheter från framför allt Thailand. Efter ett par glas vitt, underbara ostar och utsikt över Abu Dhabi testade vi Frankies (http://www.marcopierrewhite.org/) på hotellet. Ni som följt min blogg vet att det var mitt  personliga vattenhål i Dubai och är kanske det som ligger mig närmst om hjärtat. Samma inredning, italienska mat, casual service och Bublespelande pianist, men känslan, den här härliga känslan, fanns inte. Så tyvärr, inga överträffande förväntningar. Midnatt och efterföljande timmar spenderades på Shangri-La och deras nattklubb. Blev sent och det krävde ett par promenader i korridoren innan kvällen lämnat kroppen…

Långfrukost följde dagen efter med varma pain de chocolates, hallon och blåbär och perfekt skinny cappuccino med efterföljande pool och strandhäng. Tro mig, jag ville inte åka hem.

Tillbaks i Dubai på seneftermiddagen spenderade jag kvällen med närt och kärt. Kändes ungefär som att vara på besök i mitt eget liv, eller nästan ännu mer i någon annans liv. En surrealistisk känsla men väldigt härlig sådan. Är fint att känna att platser och människor finns kvar som det lämnades. Lördagen fortsatte i samma takt med sol varvat med minnen, starbuckskaffe och middag med härliga, härliga Hanna på Frankie’s.

Att lämna Dubai sent inatt var omtumlande, befriande, sentimentalt men också härligt. Att vara på besök i sitt gamla liv gör ju naturligtvis att man funderar över den tiden som var, är och som kommer. Men kort och gott, veckan i Dubai har gett mycket tillbaka och blev nästan lite nykär i Dubais berömda skyline och dis på seneftermiddagen.

1 Comment

Filed under Januari 2010, Uncategorized

One response to “Och här var det kallt

  1. hanne clausen

    Skønt at måtte følge dig på din weekend til Dubai. Held og lykke på din nye arbejdsplads knus

Leave a Reply

