Fairmont – the future

Vi har checkat in på Fairmont Abu Dhabi, nästan så nytt att det ser oanvänt ut. Men vilken fantastisk upplevelse! Jag har bott på många hotell, stora och små, nya och gamla, perfekta och mindre perfekta men det här slår faktiskt det mesta. Fairmont is the way forward! Servicen är så perfekt och precis att jag börjar undra om någon driver med mig. ÄR vi verkligen i U.A.E. eller har vi kommit till hospitality heaven?

I rummet har vi en rainshower, lika exotiskt som det låter och utsikten mot Abu Dhabi’s stolthet (the grand mosque) ligger som en ädelsten rakt framför ögonen på mig. Jag vill inte åka hem.

Jag borde nog ta mig ut i solen lite men ska bara njuta av mina praliner, fotmassage och wash and blow dry innan dess. Wash and blow är förresten världens mest underskattade behandling, inget får en tjej på bättre humör. När jag flyttade till Dubai, för 2 år sedan, var det min räddning under 3 månader. Jobbade långa dagar och nästan varje kväll efter jobbet hade vi planer. Ofta hann jag bara hem för att byta om och då var räddningen en hårföning på lunchrasten istället för lunch. 4 dadlar fick ofta tjänstgöra för det istället. Ringde ofta Wasim, min frisör då, panikartat för att hinna bli färdig. Nu känns det som ljusår sedan och är värt att tänka tillbaks på…

Ikväll blir det sousession med Salar! Nu har jag ätit min tredje underbara morotskaka för den här afternoon tea. Men jag är ju på en egoboost trip, inte sant?

För mer in fo: http://www.fairmont.com/babalbahr

Leave a comment

Filed under Januari 2010

Leave a Reply

