Måste snart sova…

Mitt flyg går 07.40 imorgon bitti vilket innebär att jag måste gå upp ohumant tidigt men som jag skrivit tidigare har jag en grej för att resa ensam. Eller jag har inte en grej för det, jag älskar det. Så det gör faktiskt ingenting, mindre kul att inte bli väckt med frukost på sängen på födelsedagen men det ska jag ta igen på Fairmont Dubai på torsdag och fredag! Mellanlandar i London och där har jag 3,5h som ska fyllas med shopping, jobb och förhoppningsvis grattismail som droppar in.

Dagen har gått i ett. Varit på en fotografering och senare ikväll hann jag träffa mina blivande kollegor, har en så härlig känsla för det här jobbet. Lovar att återkomma med jobbsnack så fort jag börjar men jag besparar er uppdateringar om rekrytering, intervjuteknik och service-mindness en vecka till. Ni kommer ändå tröttna på det sen…

För att vara helt ärlig har jag lite blandade känslor inför resan. Annat vore väl konstigt? Och när vi ändå håller på med ärlighet så var det faktiskt så att jag lämnade Dubai för att åka på semester till Sverige i juli och augusti, för att sedan inte återvända till mitt hem. Olika omständigheter gjorde att mitt liv tog en mycket oväntad vändning och på något vis blir nog den här resan ett sätt att göra upp med svunna tider och minnen. För ett par månader sedan hade jag nog inte fixat en semester i mellanösterns Las Vegas men nu, nu känner jag mig mer än redo.

Så, bring it own, Dubai! Show me what you got… 🙂

Leave a comment

Filed under Januari 2010

Leave a Reply

