Egoboost

Har kommit i underfund med att just nu sysslar jag med någon form av egoboost, det är egoboostens år! Låter inte det förträffande härligt?

Eftersom 2009 enligt astrologin var ett år för drastiska förändringar och stora händelser som lät våra liv ta nya snabba kast, är 2010 året för nystart. Även om ni inte är anhängare av horoskop så tänk lite på det… var inte 2009 ett år då väldigt mycket hände på olika plan i ditt och andras liv? Låter lite hokuspokus men för mig och min omgivning stämmer det till 100%.

För mig innebar det att jag sa upp mig på jobbet, startade eget i Dubai, lämnade Dubai för Sverige och bestämde mig för att flytta till Norge. Mitt privatliv förändras desto mer, om möjligt. Om någon hade sagt till mig för ett år sedan att i januari 2010 kommer du vara i Oslo , njuta av tid på egen hand och jobba för en hotellkedja igen, hade jag skrattat rakt ut. Vilken befängd tanke! Men tänk… idag sitter jag här och är helnöjd med livet och jag inser nu, att det är detta som kallas för egoboost, att faktiskt kunna bestämma allt själv. Jag behöver inte anpassa mig efter en partner eller ta beslut utifrån “oss”. Jag kan äta glass till lunch om jag vill! Skämt å sido, men om jag ska vara helt ärlig är det här första gången som jag inser att jag tar mina egna beslut, utan någon annans influenser.Mitt kanske mest harmoniska tid var året i Thailand och där var jag också singel. Jag mådde otroligt bra och samma positiva känsla har jag i kroppen nu. Resten kommer när det kommer och den gången kommer jag veta vad jag vill ha, varför jag vill ha det och vad jag mår bra av.

Så dagens slutsats, att leva som singel i en ny stad är inget negativt, utan en egoboost. Och med det sagt ska jag nu baka scones till en mysig kväll med te och filmkväll. För man vet ju aldrig vad som dyker upp… 😉

P.S. Kanske lite Ben & Jerrys strawberry cheese cake är på sin plats också?

Egoboost i Schweiz med härliga tjejer

Leave a comment

Filed under Januari 2010

Leave a Reply

