Lite tankar längs vägen

Jag har lämnat mitt hem på allvar 4 ggr och lämnat en destination 3 ggr. Är en stor skillnad mellan dessa. Den här gången känns det lite annorlunda för jag lämnar mitt hem för att för första gången bygga ett nytt hem. Det är så jag ser på Oslo. Är trött på tillfälliga tillvaror där en fast punkt, personliga saker saknas och där man styrs av en tidsbegränsning. Gör det omöjligt att rota sig.

Därför känns den här flytten så bra. Äntligen är jag nära hem och kan enkelt ta mig dit på ett par timmar. Däremot tror jag alltid att det ska bli enklare att lämna hemma men känns som det blir tvärtom, det upphör aldrig att vara smärtsamt. Vardagen med familj och vänner är det jag värderar högst. En fika med mamma och pappa på eftermiddagen eller kvällshäng hos min syster. Men även om det är jobbigt att leva utan dessa stunder slipper jag den där ångestliknande känslan över att inte komma hem på minst ett halvår. Så alla ni där hemma, vi ses snart och den känslan är underbar!

Vi är strax utanför götet och vi ska bara stanna någonstans för att bunkra med lite provant från Systembolaget och en Kalles kaviar!

2 Comments

Filed under Januari 2010

2 responses to “Lite tankar längs vägen

  1. Hej min älskade IZA. Det blir lite dagbok över det här som jag med glädje kan följa. Glädjs med dig. Puss

  2. hanne clausen

    Rigtig mange gange tillykke med dit nye hjem, jeg kan godt forstå at du er glad, og at der ikke er så langt hjem til din familie mange hilsener fra Hanne

Leave a Reply

