Tankeöverföring, födelsedag och tjejfest

Ni vet hur det är när man har en massa tid (vilket inte är särskilt ofta) och man nästan måste tvinga sig själv att hitta på saker eller att bygga upp energin på nytt. Lite så har jag känt under hösten, i alla fall fram till jul. En vecka kunde kännas som en evighet att ta sig igenom och det jag väl längtade efter, låg så långt fram i tiden att det kändes oöverkomligt. Så är det inte nu. Sista dagarna har tempot legat på över hundra och min effektivitet är på topp, precis som jag vill ha det! Vilket naturligtvis är på gott och ont eftersom jag kommer från en familj med alltför hög simultankapacitet och stressnivå, men det är så vi är. Därför är det bättre att lära sig hantera det och lära känna sin egen unika stress. Men nog om det.

Fredagen bjöd på sagolikt fredagsmys (som jag ju ÄLSKAR) med min syster och hennes familj i nya huset. Tacos, let’s dance och precis som det ska vara. Om det nu är någon som missat det så är jag ett stort fan av VARDAG. Härliga vardag som kan vara tråkig, innehållsfattig och deprimerande om man väljer att den ska vara det. Men man kan också göra vardagen till något spännande och unikt. Vet inte riktigt varför jag tycker så mycket om just vardag men tror det beror på mina tidigare kärleksrelationer och bristen på ett “vanligt liv” i dem, men också svårigheten med vardagar i det liv jag levt internationellt de senaste 4 åren.

Igår kväll kom Sofie, Elin, Charlott och Mathilda hit på tjejmiddag som slutade med utgång på stan. Sista lördagen hemma på ett tag, kändes nästan som slutet på en “era”. Om nu en 5 månaders höst kan räknas som en era?

Vi har firat min födelsedag idag eftersom jag inte är hemma när jag väl fyller år, vilket är snart. Så min morbror och mormor kom ut till landet på hemmagjord rotfruktssoppa och hallontårta. Min morbror hade tankeöverföringsövningar med oss. Bara en vanlig söndg i vår familj!

Ska nu försöka strukturera upp alla hundra saker som måste göras imorgon, trots att jag redan klarat av långa listor dagligen. Plus att jag ska dricka en massa härliga teer som tjejerna hade med sig igår, Kusmite med choklad, yummie! 

Kram så länge

Leave a comment

Filed under Januari 2010

Leave a Reply

