Ödmjukhet inför idag

Just nu känner jag tacksamhet och är innerligt ödmjuk inför livet vi lever i denna stund. Vem ger oss rätten att sörja över en materiell sak som vi inte haft råd med eller möjlighet att köpa? Är vi människor verkligen så banala i vårt sätt att leva? Isåfall skrämmer det mig.

I slutändan, när vi inser att allt det där materiella inte ger oss någonting när vi behöver kärlek, trygghet eller tröst, är det bara familjen som står dig bi och som är din kärna. Tänk på det.

Givetvis har vi olika relationer till våra familjer och familjeband behöver inte alltid vara blodsband. Men tänk på att hitta DIN familj, din inner circle, var du än befinner dig. Familj kan vara vänner, “nya familjer” eller en partner. Men se till att inte gå ensam genom livet för förr eller senare, behöver du dem. Och när du gör det, känn tacksamhet och ödmjukhet inför dessa människor som ger dig så mycket.

KÄRLEK.

3 Comments

Filed under Oktober

3 responses to “Ödmjukhet inför idag

  1. Sofie

    Så vackert skrivet, älskade systra mi. Du är fin, livet är fint och allra finast är vår familj tillsammans. Längtar efter fredagsmys och kräftor i Norris. Puss på dig snyggo

  2. marie

    hej! såg att du hade kommenaterat i katrins blogg om dubai och nu har jag läst igenom din blogg lite 🙂 mycket intressant!
    det är så att jag alltid har varit sugen på att åka ner till dubai (har varit där nga ggr) och arbeta, så jag tänkte bara fråga, hur fick du jobb där och trivs du?:) har du några tips? mvh marie

  3. Hejsan jag såg din introduction på Linkedin så jag tänkte att dig skulle jag vilja ha som kontakt. Jag bor i Miami och jobbar också inom Hotel Branchen men inte som hel tid. Jag jobbar som en set designer-Producent för en massa företag. Jag ville bara se om du hade tid och kanske kunde vi bli vänner på linkedin eller också göra något ihop. Var kommer du ifrån , själv så kommer jag ifån Stockholm- Bromma området.

    V hörs.

    Monica Olman
    305-439-7561

Leave a Reply

