Så var det fredag

Måste erkänna att Sverige gör mig låg på bloggandet, känns inte som om jag har så mycket att ge? Men efter den här veckan bubblar energin. Helt plötsligt trillar svenska erbjudanden in och hur skulle Venia fungera på den svenska marknaden? Ni som läser, känner ni till mystery shopping?

Hotellbranschen i Svea är bra mycket sexigare idag än den var för 10 år sedan då själva hotellupplevelsen sträckte sig till högst Ice Hotel (icehotel.com) och hur fascinerande är det idag, egentligen? På den nationella marknaden finns i stort sett bara kedjor representerade med undantag av exempelvis Grand Hotel, Rival och Mäster Johan i Malmö. Tråkigt tycker jag. Dock är Clarions Stand Alone hotell intressanta satsningar och tycker Elite gör ett bra jobb med att modernisera gamla stadshotell.

Idag besöker även svenskar hotell för själva upplevelsen, vilket tidigare var vanligt i framför allt USA. Tror svenskarna blir allt mer utbildade i “hotellboendet” och väljer hotellet som en destination i sig. Äntligen tycker jag! Ett bra exempel på detta är Copperhill Åre (copperhill.se). Tidigare i holländsk ägo men efter att ha gått i konken efter 6 månaders drift köpte Peter Stordal, Clarion/Choice, hotellet för en struntsumma och det öppnar för säsongen i december i år.

Vilket är ert favorithotell i Sverige? Ge mig tips och jag lovar att testa!

Leave a comment

Filed under September

Leave a Reply

