Sverige utanför mitt fönster

Sitter på x2000 på väg från Malmö till Stockholm. Jag gillar att åka tåg ensam och har alltid gjort det. Är något visst med att sitta ensam och ha tid till att reflektera, fundera och bara vara själv ett tag. Prisar 1klass och gratis internet hela vägen upp! Sen är det inte fel med gratis kaffe heller som jag tenderar att bälja i mig för tillfället.

Jag och Elin har varit i Malmö och hälsat på Karolin ett par dagar. Kom ner i onsdags och är nu på väg upp till min bror med familj i Stockholm. Känns som minisemester mitt i semestern.
Malmö är invaderat av människor och övermejkade småtjejer eftersom det är festival men vi hann med det nödvändigaste som eftermiddagsvin på Lilla Torg till exempel. Onsdagen bjöd på champage och middag hemma och sen spontanfest på kvällen, mycket trevligt och oväntat! Igår kväll var vi på Green Mango vid Möllan. Underbara, underbara thaimat. Ni måste testa om ni kommer dit! Dessutom serverar de Chang vilket är ett stort plus för en inbiten thaiare…
I onsdags morgon skyndade jag och Elin till Malmö för att hinna äta frukost på Systrar & Bröder. Hembakt och hemgjord frukost – och lunchbuffe för 70kr. Väldigt mysigt, perfekt ställe att sitta och plugga på för er som nu gör det.

Återkommer senare när jag tröttnat på mitt eget tågsällskap…

IMG_1666Elin på Systrar & Bröder
IMG_1672På festhumör…
IMG_1675Green Mango
IMG_1676

2 Comments

Filed under Augusti

2 responses to “Sverige utanför mitt fönster

  1. Magnus

    Hej där!
    Härliga semesterbilder! Jaså det är till att jobba i Dubai…spännande,kanske blir lite hummeråkning bland sanddynerna på fritiden då?

    Hälsningar från ö-vik

  2. lovisahegborn

    Hej Magnus!

    Vad kul att du hittat hit! Jag har testat offdrive över sanddynderna men dock ej i en hummer, får bli nästa mål för hösten.

    Hälsningar från Stockholm!

Leave a Reply

