Vem väljer?

Ikväll funderar jag lite kring val och vem som väljer. Är vi alltid fria till våra egna val eller följer vi andras vägar? Tänkte på det här med öde och vägar som öppnar sig och som man kanske… omedvetet… följer för att någon annan följer den. Men är den vägen rätt för mig?

Tror det är viktigt att analysera vissa val i livet och varför vi hamnar i situationer genom att fråga sig själv: Valde jag det här eller valde någon annan det här och jag bara följde efter?
Vet att det låter rätt djupt men tror det ligger mycket i det. Jag diskuterade detta med en av mina bästa vänner Karolin igår och har aldrig tänkt på det sättet innan. Har jag valt det sätter jag lever och hur jag lever eller “har det bara blivit” på det viset för att en sak följt en annan, eller för att man följt en person?

Just nu bäljar jag i mig svenskt kaffe, för sjunde kvällen i ordningen den här veckan och funderar kring just det här. Vad tror ni?

Jag, ödet eller du?

IMG_1658Kloka, vackra Karolin
IMG_1626Tid för reflektion. För bara en vecka sedan.

Leave a comment

Filed under Augusti

Leave a Reply

