På Södra Järnvägsgatan

God kväll!

Är ni många som njuter, eller fasar, för att det är sista kvällen på semestern? Så är stämningen i Växjö i alla fall. Var och varannan person inser att sommaren har dragit förbi för i år och att hösten väntar. Jag som älskar hösten, även när jag bodde i Sverige, är nästan lite avis på allas desperation inför mörka höstkvällar, varm choklad i soffan och rödvin framför brasan. Finns en del bra med hösten ändå? Vill ni ha mer tips? Nya stövlar, ny höstjacka, varma koftor, jeans och mysiga halsdukar. Åh, jag kan hålla på i evigheter!

Min syster med familj, samt grannfamiljerna, bjuder på grillat kött, halloumi och rosevin på innegården. Solen skiner, för kanske sista gången en varm sommarkväll för i år? Önskar jag fick bjuda en annan person på grillat här ikväll. Men den personen i sitter i bilen denna söndagskväll…

Kram på er

Leave a comment

Filed under Augusti

Leave a Reply

