På studiebesök

Sitter just nu på studiebesök på min systers jobb, Exir Telecom i lilla Hörby, Skåne. Jag är placerad vid hennes skrivbord medans hon har möte och är busy busy samt business woman i min favvis gröna skjorta som jag helst jobbar i vid möte! Tvillingsjälar som vanligt… Alltså inte bara för att vi gillar samma skjorta, men vi gillar det mesta lika. Ska strax in till Malmö och påbörja en mysig eftermiddag med ett glas vin och senare ikväll, middag på Lilla Torg. Ensamtid med min syster är det bästa. Kan vara fullkomligt nere eller bara sitta i en bil med henne, men allt hon säger är klokt och roligt. Syster-vitamin-kick!

Funderar också lite kring att ge och att ta i livet, relationer, bland vänner samt i kärlek. När och hur möts man? Känns som att ge och ta är största hindret i mångas liv och att man inte förstår hur man möts. “Det är ditt fel” är en vanlig kommentar men det är inte så enkelt. En relation kräver mer än en människa och dessa personer har olika känslor, uppfattningar och tankar. Är viktigt att tänka efter varför man reagerar på vissa saker och hur saker kan göras annorlunda. Är det manligt och kvinnligt, eller är det från person till person. Jag vet inte. Vad tror du? Hur mycket ska man ge och hur mycket ska man ta?

1 Comment

Filed under July

One response to “På studiebesök

  1. Elo

    Hey hun!

    I miss your English blog… Was always so much fun to check in!

    Hope you are having a good time in sweden.. give me some updates sometime. I miss you here..

    xxxx

Leave a Reply

