Time for a change…

…dags för förändring!

Så lagom till att jag har landat i Sverige byter jag nu till svenska, tänkte att det passar bra.
Regnet vräker ner och solen skiner om vartannat, precis som väntat och typisk svensk sommar. Gör mig inte så mycket även om man alltid har en barnslig dröm om sommaren som den en gång var. Dock är jag omgiven av solbrända sommarbarn med skrapsår på knäna. Just nu öppnar sig hela himlen… mysigt!

Vi kom till Sverige igår efter en underbar helg i Danmark och fest i dagarna tre. Bröllopet var otroligt och väldigt elegant. Tusen och en natt tema på fredagskvällen och en midsommarnattsdröm på lördagen. Mycket skumpa, dans och god mat. Efter två på natten åkte guldskorna av efter dans i flera timmar.

Så nu är vi hemma, hemma i Växjö och Småland. Allt är sig likt och precis som det brukar vara. Är väl en del av charmen med att komma hem, att allt är likadant och hemma alltid är hemma och familjen alltid är familjen. Har övertygat familjen Hegborn om att grilla ikväll, trots att det regnar skyfall. Rosevinet är redan upphällt och livet känns rättså…perfekt just nu, men saknar Habi som är med vänner.

Hörs senare!

Bilder från bröllopet!
IMG_0936Jag och Erik
IMG_0938Sylvia, Hanna och jag
IMG_0947Hanna, HP, Uffe, Sylvia, Erik och jag
IMG_0955Långbord dukat för 120 personer i Hockenhavs slotts Riddarsal

Leave a comment

Filed under July

Leave a Reply

